Doorgaan naar hoofdcontent

ACTUEEL

Lezersvraag: Is het collageenpoeder van Oslo Skin Lab inderdaad zo goed? En zijn er geen goedkopere alternatieven? ••• DEEL II •••

  “Ben jij op de hoogte van het collageen poeder van Oslo Skin Lab, genaamd The Solution? Is dit inderdaad zo goed? En zijn er geen goedkopere alternatieven?” Die vraag stelde Ingrid me in februari 2020. Ik was op dat moment druk bezig met de laatste voorbereidingen van de oprichting van the•care•connection. Dat is de stichting waarvan de oprichting noodzakelijk bleek voor de administratieve en met name fiscale kant van de missie van the•brainy•beaut: lezers eerlijk, onafhankelijk en transparant informeren over huidverzorging die écht werkt (en waarom) – om tegelijkertijd fondsen te werven voor medisch wetenschappelijk onderzoek. Door COVID-19 heeft de formele oprichting van the•care•connection straks een jaar vertraging opgelopen – maar dát zag ik uiteraard niet aankomen toen ik de mail van Ingrid ontving. Druk, druk, druk als ik was vond ik pas na een maand de tijd om Ingrid te antwoorden – en dat deed ik even snel als eerlijk. Nú – bijna 10 maanden en as we speak  24.319 paginaweerg

Viscollageen versus rundercollageen: alle misleidende vergelijkende reclame op een rij


Okay, misschien niet álle misleidende vergelijkende reclame – daarvoor liegen sommige producenten in “collageenpoedertjesland” er te lustig op los. Maar toch, de “Rectificatie Misleidende Reclame” van Rextro BV liegt er niet om:

“Mardanti [heeft] beweerd dat haar producten op basis van viscollageen verschillende voordelen bieden – waaronder gezondheidsvoordelen – ten nadele van producten van andere fabrikanten die gebaseerd zijn op rundercollageen. Door middel van deze rectificatie informeren we u dat [die] reclame uitingen onjuist zijn”. 

Al die misleidende reclame kun je hier bekijken. En mocht je daar geen zin in hebben, neem dan alsjeblieft één ding mee: viscollageen is niet beter dan rundercollageen. Dat stellen is misleidende reclame. Wijdverbreide misleidende vergelijkende reclame, helaas. Om die reclame “wetenschappelijk” te laten klinken wordt vaak gegoocheld met termen termen als moleculair gewicht, peptide-ketens en de namen van aminozuren. Dat alles om een rookgordijn te creëren dat verbergt dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs bestaat dat viscollageen beter of gezonder is. Want als dat bewijs zou bestaan, dan had Rextro BV dát gedeeld, in plaats van de ellenlange wall of shame met valse claims die nu op de Mardanti-site staat.

Ik kom hier nog uitgebreid bij je op terug, maar ik wilde dit nieuws graag alvast met je delen. Want onze huid is ons grootste orgaan – en zelfs al was het ons kleinste orgaan geweest: ons lichaam verdient integriteit, geen misleidende reclame. 

Fijn weekend, blijf blij en Delta-vrij!
Mariella

DEZE WEEK HET MEEST GELEZEN: