Doorgaan naar hoofdcontent

#watvindjij

enquête | Met privacy betalen voor toegang tot informatie: hoe ervaar jij dat?

  Google Analytics: ook the•brainy•beaut ontkomt niet aan het gebruik ervan, niet in de laatste plaats omdat “hoeveel unieke bezoekers heb je?” vaak de eerste vraag is die gesteld wordt wanneer een merk of PR-bureau een samenwerking overweegt. Ook de waarde van een pro bono blog wordt dus maar al te vaak uitgedrukt in koude Google Analytics termen. Niet echt gezellig, maar het is niet anders. Naast die gebruikersaantallen biedt Google Analytics andere inzichten: welke artikelen het meest gelezen worden bijvoorbeeld, maar ook demografische gegevens. Zo was in 2021 van de 85.372 gebruikers van the•brainy•beaut 77% vrouw en 23% man. 25,22% van hen was tussen de 25 en 34 jaar oud en 51,68% was ouder dan 45 jaar. Ruim 58% bezocht the•brainy•beaut met een iPhone of iPad en slechts 0,10% deed dat met een Huawei SNE-LX1 Mate 20 lite. Jou interesseert dat allemaal misschien totaal niet, maar er zijn hele beroepsgroepen die daar anders over denken. Google zou tenslotte niet een uitermate geavanc

Heb je een vraag over huidverzorging? Stel me die op Instagram!

 

Nu het Nederlandse vaccinatieprogramma eindelijk een beetje op stoom begint te komen, komt ook de oprichting van the•care•connection in zicht. Dat wordt de stichting “achter” the•brainy•beaut, waarvan de oprichting vooral noodzakelijk bleek om administratieve en fiscale redenen. Uiteraard kun je hier straks alle doelstellingen van the•care•connection volledig inzien, maar de kern blijft ongewijzigd: het bieden van onafhankelijke, transparante informatie over huidverzorging die écht werkt (en waarom) – om tegelijkertijd fondsen te werven voor medisch wetenschappelijk onderzoek. 

Alhoewel je hier nog vele jaren gratis toegang kunt krijgen tot informatie over huidverzorging die (tóch!) onafhankelijk / merkneutraal is en geen verborgen reclame bevat – zullen sommige features straks alleen nog beschikbaar zijn voor betalende abonnees. Een daarvan wordt het stellen van vragen over huidverzorging en/of huidissues: die beantwoord ik binnenkort nog steeds met heel veel plezier, maar niet meer “voor niks”. De reden daarvoor is eenvoudig: ik was soms hele dagdelen zoet met het beantwoorden van vragen die ik per mail, DM en WhatsApp ontving. Vele dagdelen die bij elkaar opgeteld minstens enkele fulltime werkweken vormden, die ik dus niet kon besteden aan het schrijven van artikelen, factsheets en reviews – en waarin er geen enkele eurocent binnenkwam voor medisch wetenschappelijk onderzoek. Dat moet dus echt anders.

AMA op Instagram

Maar het duurt nog even voordat de “members only”-site er is en in de tussentijd beantwoord ik nog steeds je vraag “gratis en voor niks”. Je kunt me die vraag stellen via Instagram, als reactie onder de “AMA”-post. Als je vraag eenvoudig snel te beantwoorden is, dan doe ik dat meteen via Instagram – en anders doe ik het hier. Vragen die ik ontvang per e-mail, DM of WhatsApp zal ik niet meer beantwoorden. En nee, ik vind het niet leuk om zo streng te moeten zijn... maar als ik dat niet ben, dan kom ik te weinig aan bloggen toe – en daardoor niet aan fondsenwerving.

Ik hoop op je begrip en verheug me op een nadere kennismaking via Instagram!

Blijf blij en gezond,
Mariella

DEZE WEEK HET MEEST GELEZEN: