Doorgaan naar hoofdcontent

♡♡♡ HAPPY NEW YEAR! ♡♡♡

♡♡♡ Een knuffelig 2021! ♡♡♡

  Een nieuw begin op de kalender, terwijl we nog enkele maanden – zo niet kwartalen – moeten wachten totdat COVID-19 eindelijk plaats zal maken voor een 2021 dat ouderwets van óns is. Waarin we elkaar weer spontaan kunnen knuffelen, zo vaak en zo lang als we willen. Maar zo lang ik je nog geen 2021 kan wensen dat letterlijk knuffelig zal zijn, dan wens ik dat heel graag in figuurlijke zin. Ik wens je 12 maanden die zacht, warm en lief zijn voor jou en je dierbaren – maar dat alles toch nog een klein beetje méér tijdens de zware, laatste loodjes van de pandemie. Blijf veilig ♡  blijf gezond! ♡ Mariella

the•brainy•beaut – november 2020

 


the•brainy•beaut is een onafhankelijk pro bono beautyblog. Lezers eerlijk en transparant informeren over huidverzorging die écht werkt (en waarom) staat op de eerste plaats – het genereren van van inkomsten op de tweede. Daarnaast worden de opbrengsten gebruikt om de wereld een klein beetje beter te maken. 

Omdat transparantie zo hoog in het vaandel staat, is zo veel mogelijk informatie over the•brainy•beaut voor iedereen toegankelijk. Maar ik begrijp je uiteraard volledig wanneer je daar geen bal aan vindt: al die gebruikersstatistieken, inkomsten, uitgaven, etc.... het is saaie kost. Dus sla die vooral over als je geen zin in hebt in dát soort transparantie! 

Beste groet, blijf gezond,
 
Mariella


Google Analytics Statistieken



Aantal gebruikers (vroeger “unieke bezoekers” genoemd): 11.251 ▲ +256
Aantal nieuwe gebruikers: 10.907 ▲ +311
Sessies (aantal bezoeken door gebruikers): 13.906 ▲ +421
Naast de aantallen van november staan de stijgingen ten opzichte van oktober 2020

Demografie

Dat de grootste groep “gebruikers” van the•brainy•beaut bestaat uiteraard uit gebruikstersDat bijna 62% van die gebruiksters ouder is dan 35 jaar is ook niet echt verrassend, aangezien anti-aging huidverzorging een hoofdthema is. Ruim 29% van de gebruiksters in november 2020 was echter tussen de 25 en 34 jaar en vormt daarmee de grootste groep.



Geo

In november 2020 mocht the•brainy•beaut 8.955 gebruikers uit Nederland verwelkomen (79,67%) en 1.988 uit België (17,69%) 
De grootste groep Nederlandse gebruikers werd ook deze maand weer gevormd door “Hollanders”: 2.219 uit Noord-Holland en 2.150 uit Zuid-Holland. Daarna volgden Utrecht (983), Noord-Brabant (964 gebruikers), Gelderland (886), Overijssel (456), Limburg (412), Groningen (288), Friesland (249), Flevoland (227), Drenthe (180) en Zeeland (125)

Google Analytics biedt geen inzicht in de verdeling van de Belgische gebruikers over de diverse provincies, maar alleen in steden; 278 uit Antwerpen, 209 uit Brussel en 170 uit Gent. Uit alle andere Belgische plaatsen kwamen minder dan 100 gebruikers.


Mobiel

Bijna 69% van de gebruikers bezocht the•brainy•beaut met een smartphone: 7.774 (68.72%) 3.076 gebruikers (27,19%) deden dat met een desktop (waartoe Google ook laptops rekent) en 462 (4,08%) met een tablet.
Veel gebruikers van the•brainy•beaut hebben een voorkeur voor Apple: 4.808 (58,44%) bezochten the•brainy•beaut met een iPhone of iPad. Samsung is met 2.360 (28,69%) tweede – en Huawei derde (459 – 5,58%)

Content

De tien meest bezochte pagina's in november 2020: 

the•brainy•beaut (voorpagina) – 4.255 paginaweergaven
Review: Olaz Regenerist Retinol 24 Nachtserum – 1.527 paginaweergaven
The Ordinary kopen? Betaal niet veel te veel! – 1.201 paginaweergaven

Samenwerkingen

In november 2020 gingen er geen nieuwe samenwerkingen van start.

Reviews op verzoek

In november 2020 schreef ik geen reviews op verzoek van een producent, importeur of PR bureau.

Inkomsten & Uitgaven

the•brainy•beaut bevat enkele artikelen waarin shop & support-links zijn verwerkt. Aankopen die via die links werden gedaan leverden in november 2020 € 31,36 aan commissie op. Die commissie is volledig bestemd voor MS-onderzoek verricht aan het Amsterdam UMC – en blijft, samen met de inkomsten uit voorgaande maanden, gereserveerd staan bij de diverse affiliate marketing platforms gereserveerd tot ná de Coronacrisis. Dit omdat er om fiscale redenen eerst een stichting dient te worden opgericht die de gelden kan overmaken naar het Amsterdam UMC.

Uitgaven waren er uiteraard ook weer – en die droeg ik, zoals altijd, volledig zelf.

DEZE WEEK HET MEEST GELEZEN: