Doorgaan naar hoofdcontent

ACTUEEL

Lezersvraag: Is het collageenpoeder van Oslo Skin Lab inderdaad zo goed? En zijn er geen goedkopere alternatieven? ••• DEEL II •••

  “Ben jij op de hoogte van het collageen poeder van Oslo Skin Lab, genaamd The Solution? Is dit inderdaad zo goed? En zijn er geen goedkopere alternatieven?” Die vraag stelde Ingrid me in februari 2020. Ik was op dat moment druk bezig met de laatste voorbereidingen van de oprichting van the•care•connection. Dat is de stichting waarvan de oprichting noodzakelijk bleek voor de administratieve en met name fiscale kant van de missie van the•brainy•beaut: lezers eerlijk, onafhankelijk en transparant informeren over huidverzorging die écht werkt (en waarom) – om tegelijkertijd fondsen te werven voor medisch wetenschappelijk onderzoek. Door COVID-19 heeft de formele oprichting van the•care•connection straks een jaar vertraging opgelopen – maar dát zag ik uiteraard niet aankomen toen ik de mail van Ingrid ontving. Druk, druk, druk als ik was vond ik pas na een maand de tijd om Ingrid te antwoorden – en dat deed ik even snel als eerlijk. Nú – bijna 10 maanden en as we speak  24.319 paginaweerg

the•brainy•beaut – oktober 2020






De persoonlijke nootjes schreef ik een week geleden al, dus in deze maandrapportage alleen de koude Google Analytics-data en andere zakelijke wederwaardigheden waaraan ook een pro bono beautyblog nu eenmaal niet ontkomt. Daarnaast een korte uitleg waarom het helaas niet meer mogelijk is een reactie achter te laten en waardoor ook oude reacties niet meer zichtbaar zijn. 

Google Analytics Statistieken



Aantal gebruikers (vroeger “unieke bezoekers” genoemd): 10.995 ▲ +1.172
Aantal nieuwe gebruikers: 10.596 ▲ +1.163
Sessies (aantal bezoeken door gebruikers): 13.485 ▲ +1.202
Naast de aantallen van oktober staan de stijgingen ten opzichte van september 2020

Demografie

Dat de grootste groep “gebruikers” van the•brainy•beaut bestaat uit gebruiksters zal waarschijnlijk niemand verbazen. Persoonlijk vind ik het verrassend dat bijna een derde van die gebruikers(ters) tot een leeftijdsgroep behoort die 20 jaar jonger is dan de mijne: 25-34 jaar. Kennelijk is die generatie er jong bij, qua anti-aging huidverzorging – en dat doen ze heel goed!

Geo

In oktober 2020 mocht the•brainy•beaut 9.261 gebruikers uit Nederland verwelkomen (84,08% van het totaal) en 1.476 uit België (13,40%) 
De grootste groep Nederlandse gebruikers waren “Hollanders”: 2.337 uit Noord-Holland en 2.240 uit Zuid-Holland. Daarna volgden Noord-Brabant (1.047 gebruikers), Utrecht (963), Gelderland (897), Overijssel (484), Limburg (435), Groningen (275), Friesland (219), Flevoland (182), Drenthe (158) en Zeeland (124)


Google Analytics biedt geen inzicht in de verdeling van de Belgische gebruikers over de diverse provincies, maar alleen in steden; 208 uit Antwerpen, 138 uit Brussel en 125 uit Gent. Uit alle andere Belgische steden kwamen minder dan 100 gebruikers.

Mobiel

Bijna 70% van de gebruikers bezocht the•brainy•beaut met een smartphone: 7.696 (69.89%) 2.874 (26,09%) deden dat met een desktop (waartoe Google ook laptops rekent) en 443 (4,02%) met een tablet.
Veel gebruikers van the•brainy•beaut hebben een voorkeur voor Apple: 4.794 (59,07%) heeft een iPhone of iPad. Samsung is met 2.250 (27,72%) tweede – en Huawei derde (487 – 6%)


Content

De tien meest bezochte pagina's in oktober 2020: 

the•brainy•beaut (voorpagina) – 4.079 paginaweergaven
Review: Olaz Regenerist Retinol 24 Nachtserum – 1.330 paginaweergaven
Review | Ascorbyl Glucoside Solution 12% – 818 paginaweergaven

Samenwerkingen

In oktober 2020 gingen er nog geen nieuwe samenwerkingen van start.

Reviews op verzoek

In oktober 2020 schreef ik geen reviews op verzoek van een producent, importeur of PR bureau.

Inkomsten & Uitgaven

the•brainy•beaut bevat enkele artikelen waarin shop & supportlinks zijn verwerkt. Aankopen die via die links werden gedaan leverden in oktober 2020 € 12,85 aan commissie op. Die commissie is volledig bestemd voor MS-onderzoek verricht aan het Amsterdam UMC – en blijft, samen met de commissie uit voorgaande maanden, gereserveerd staan bij de diverse affiliate marketing platforms tot ná de Coronacrisis. Dit omdat er om fiscale redenen eerst een stichting dient te worden opgericht die de gelden kan overmaken naar het Amsterdam UMC.

Uitgaven waren er uiteraard ook weer – en die droeg ik, zoals altijd, volledig zelf.

Verdwijnen reactie-functionaliteit

In de laatste week van oktober 2020 moest ik helaas besluiten om de reactie-functionaliteit te verwijderen van the•brainy•beaut; gebruikers kunnen nu geen reacties meer achterlaten. Dat vind ik heel jammer, want 75% van die reacties waren altijd enorm leuk om te lezen. Zo kreeg ik regelmatig fijne complimenten (en die hebben we op z'n tijd allemaal nodig, toch?) en ontving ik interessante vragen. Ook denk ik met veel plezier terug aan mijn correspondentie met Joke, via de “reactieformulieren”. En dan was er uiteraard nog mijn discussie met Oslo Skin Lab (die hier trouwens binnenkort terugkeert in een andere vorm, zonder inhoudelijk gewijzigd te zijn)
Maar helaas... te veel bedrijven gebruikten de reactie-functionaliteit als mogelijkheid om reclame te maken voor hun eigen producten en/of webwinkel – regelmatig ten koste van andere merken. Soms deden ze dat openlijk, soms door zich voor te doen als “consument”. Daarnaast waren er de louche types, die probeerden illegaal geneesmiddelen te verkopen en/of te promoten. En ja, er waren enkele trolletjes die hier – vanzelfsprekend anoniem – hun onwelriekende plasje kwamen doen. 
Dat alles maakte dat ik steeds vaker reacties moest controleren en verwijderen – op een gegeven moment té vaak, wat me deed besluiten om de reactie-functionaliteit dan maar te uit te schakelen. Iets dat helaas technisch onmogelijk was zonder ook alle fijne, leuke en interessante “oude” reacties te verwijderen. 

Reacties nog steeds van harte welkom!

Het bovenstaande neemt niet weg, dat reacties nog steeds van harte welkom zijn: thebrainybeaut@thecareconnection.nl Ik publiceer ze ook graag, maar vanaf nu wel onder bepaalde voorwaarden. Niet meer anoniem, bijvoorbeeld – en gratis reclame zit er al helemaal niet in. 

Tot snel!

Binnen twee weken kun je hier straks zondag tot en met donderdag dagelijks een nieuw artikel vinden. Die schrijf ik allemaal enige tijd van te voren, zodat ik in mijn planning enige ruimte overhoud voor force majeure – een verschijnsel dat in 2020 naar een Nieuw Abnormaal Level werd gebracht ;-)
Wil je op de hoogte blijven, dan lijkt het me leuk om elkaar te gaan volgen op Instagram of TwitterFacebook kan uiteraard ook, maar daar kan ik je dan niet terug volgen.



DEZE WEEK HET MEEST GELEZEN: