“We” ja: jij als lezer en ik als blogger – want zonder lezers had The Brainy Beaut nooit kunnen worden, wat het binnen enkele weken zal zijn: een blog waarvan de inkomsten zijn bestemd voor MS onderzoek.
MS – voluit
multiple sclerose – is een chronische ziekte, die letterlijk de zenuwen sloopt van zo'n 2.500.000 MS patiënten wereldwijd. Een ziekte waarvoor helaas nog geen therapie bestaat. Die therapie MOET er dus komen – ook omdat het met name jonge mensen (tussen de 20 en 40 jaar) zijn die door MS worden getroffen.
Nederland: een klein landje – maar groot in MS onderzoek
Hoe klein ons landje ook mag zijn – “ons” MS Centrum Amsterdam behoort tot de wetenschappelijke top 3 van academische MS centra in wereld. Daarmee levert het een grote bijdrage aan de kwaliteit van leven van de miljoenen MS patiënten in de hele wereld én aan het – uiteindelijk, eindelijk – vinden van een therapie voor de ziekte. Iets waaraan ik met The Brainy Beaut énorm graag wil gaan bijdragen – al is het dan slechts een bescheiden beetje.
The Brainy Beaut: vóór MS onderzoek – niet óver
Dat The Brainy Beaut straks officieel fondsen gaat werven voor MS onderzoek, betekent niet dat het een “MS-blog”gaat worden. Het blijft gewoon wat het is: een onafhankelijk blog over huidverzorging, dat je niet vertelt wat je wel of juist niet “moet” gebruiken, maar je transparant informeert over de producten en ingrediënten die je wellicht zou willen gaan gebruiken. Een blog dat géén verkapte digitale reclame-folder is – voor eigen producten, voor machtige merken of merken die bloggers commissie bieden. Wél een blog dat gaat samenwerken met merken – heel graag zelfs. Maar transparantie en integriteit blijven centraal staan, in die samenwerkingen – maar ook naar donateurs, en niet in laatste plaats naar lezers.
WAAROM JE ALS LEZER ZO BELANGRIJK BENT
Als lezer ben je uiteraard op de eerste plaats belangrijk voor mij: elk bezoek ervaar ik als een klein complimentje. Dat was zo toen het nog maar om tientallen bezoeken ging – en dat is niet veranderd nu ik inmiddels in duizendtallen mag rekenen.
Daarnaast zijn het de lezers die de waarde van een blog bepalen voor merken en bureaus die bemiddelen tussen merken en bloggers. Daar komt geen warm gevoel aan te pas – dat gaat in ijskoude Google Analytics-getallen, waarbij een blog vooral wordt afgerekend op het aantal “unieke bezoekers” per maand. Hoe meer bezoekers, hoe meer geld The Brainy Beaut kan gaan opleveren voor MS onderzoek – daar komt het eigenlijk op neer. Dus door dit bericht – of een andere post – te lezen, draag je eigenlijk al bij aan het succes van The Brainy Beaut als “fondsenwervend medium”, zoals dat dan heet.
MAAR NU EERST...
Voordat The Brainy Beaut MS onderzoek kan gaan dienen, is er nog een heleboel te doen. Het opstellen van stichtingsstatuten bijvoorbeeld, zodat de gang naar de notaris eindelijk gemaakt kan worden. Het samenstellen van mediakits en het bouwen van websites. Die – en heel veel andere – laatste loodjes zullen me de komende weken dusdanig in beslag gaan nemen, dat ik aan het schrijven van nieuwe posts niet zal toekomen. Maar die laatste loodjes zijn leuk – en ik hoop dat het begin van de Nederlandse zomer (die nu toch echt onderweg schijnt te zijn :)) dat voor jou ook gaat zijn.
Tot snel en liefs,
Mariëlla