Doorgaan naar hoofdcontent

THE SECRET OF YOUR SUCCESS IS FOUND IN YOUR DAILY ROUTINE

Mijn huidverzorgingsroutine – november 2020

  Drie Foeilelijkertjes van Frulatte deze maand, naast drie nieuwe liefdes: de Gloss-To-Balm Lip Treatment van Patchology, de Dermolab Nature Sense Tonic Lotion en een fijne, frisse formule voor de oogcontouren van AHAVA. Verder een gel van Sukin, die uitkomst biedt tijdens de aanhoudende salicylzuur-schaarste en die zich goed laat combineren met glycolzuurpads van ICI Paris XL. Plus uiteraard de producten die ik al maandenlang trouw gebruik.  Ik ben dus weer terug bij de “zuurtjes” – zij het dan alleen in de ochtend. Want hoe plezierig ik “Buffet” + Copper Peptides 1% van The Ordinary ook vind – ik gebruik het nu alleen in de avond, omdat mijn huid toch echt exfoliërende acids nodig heeft.  Ook deze keer geen afbeeldingen bij de beschrijvingen – maar links* waarmee je meer informatie kunt vinden over de producten, inclusief foto's.  Tot slot: mocht jij een nieuw product hebben ontdekt, waarvan je vindt dat ik het ook echt eens zou moeten proberen, dan hoor ik dat heel graag! Hetze

Dit kun je zelf doen om melasma verminderen




Melasma is een vaak voorkomende, onschuldige huidaandoening die bruine tot grijsbruine plekken in het gezicht veroorzaakt. In de volksmond wordt melasma ook wel een 'zwangerschapsmasker' genoemd, omdat deze vorm van hyperpigmentatie vaak tijdens de zwangerschap optreedt (om na de bevalling vanzelf weer te verdwijnen)
De exacte oorzaken van melasma zijn nog onbekend, wel weten we wat de voornaamste triggers zijn: hormonale veranderingen, UV-straling, medicijngebruik en sommige huidverzorgingsproducten.
Vrouwen en mensen met een donkere huid hebben een grotere kans om melasma te ontwikkelen.

Onderstaande video van de American Academy of Dermatology (AAD) laat zien wat je kunt doen om melasma minder zichtbaar te maken. Mocht je geen zin hebben om te kijken of liever Nederlands lezen, dit zijn de tips in het kort:
  • Gebruik dagelijks een zonnebrandcrème, ook als het bewolkt is.
  • Zorg dat je zonnebrandcrème minimaal SPF 30 en een breed spectrum-filter heeft dat bescherming biedt tegen UVA én UVB-straling.
  • Kies voor zonbescherming met als actieve ingrediënten zinkoxide en/of titaniumdioxide.
  • Breng de zonnebrandcrème aan 15 minuten voordat je naar buiten gaat en smeer je huid elke twee uur opnieuw in.
  • Draag een zonnehoed met een brede rand omdat de zonnebrandcrème je misschien toch te weinig bescherming biedt.
  • Gebruik huidverzorgingsproducten die zacht zijn voor je huid. Elk product dat een bijtend of brandend gevoel veroorzaakt, kan melasma verergeren.
  • Wax je gezicht niet, want ook dat kan melasma doen toenemen.




DEZE WEEK HET MEEST GELEZEN: